ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Καρδίτσα 16-3-2017
Ο.Τ.Α. Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Προς
Πρόεδρο Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α.
κ. Τράκα Νίκο
Κε Πρόεδρε σας στέλνω το αίτημα των σχολικών φυλάκων που αφορά την συνταξιοδοτική αναγνώριση των ετών 2001-2007. Για καλύτερη ενημέρωσή σας, σας κοινοποιώ και τις σχετικές αποφάσεις του Αρείου Πάγου και του Σ.τ.Ε.
Για οτιδήποτε είμαστε στην διάθεσή σας και σας παρακαλούμε για δικές ενέργειες.
Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ
ΕΛΛΑΔΟΣ
Ημερομηνία
: 14/03/2017
|
Αριθ.
Πρωτοκόλλου : 104/17
|
Προς:
Πρόεδρο
ΠΟΕ ΟΤΑ
Κον
Τράκα Νικόλαο
|
Θέμα: "Συνταξιοδοτική αναγνώριση
των ετών 2001 - 2007. "
Το
2001 δυνάμει της απόφασης του υπουργού εργασίας ΦΕΚ 2131/8_12_1999 Τεύχος Β' πραγματοποιήθηκε
από την ΕΕΤΑΑ το πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας στην φύλαξη σχολικών
κτιρίων. Το πρόγραμμα απευθυνόταν σε ανέργους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
εγγεγραμμένους στον ΟΑΕΔ. Η επιλογή των υποψηφίων έγινε από την ΕΕΤΑΑ (
Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης ) με τη μέθοδο των μορίων
με απόλυτα αδιάβλητο τρόπο, και όπως όριζε ο νόμος, γι’ αυτό άλλωστε ενώ γίνεται στις μέρες μας μεγάλη
αναφορά στον έλεγχο των συμβάσεων και σε πλαστά πιστοποιητικά, ποτέ δεν
αναφέρονται στους Σχολικούς Φύλακες. Όσοι συμμετείχαν σε αυτό ήταν ασφαλισμένοι
μόνο για τον κλάδο παροχών ασθενείας σε είδος του ΙΚΑ, δεν είχαν δηλαδή
συνταξιοδοτική κάλυψη. Το 2006 οι συμμετέχοντες έγιναν αορίστου χρόνου καθώς
εντάχτηκαν στο προεδρικό διάταγμα 164/2004 του κ. Προκόπη Παυλόπουλου το οποίο
εκδόθηκε υπό την ασφυκτική πίεση της ευρωπαϊκής ένωσης, για να εναρμονιστεί η
χώρα με την κοινοτική οδηγία EE L 175/ 10.7.1999 σελ. 43. Η όλη διαδικασία
ελέγχτηκε από τα κατά τόπους υπηρεσιακά συμβούλια, αλλά και από τον ΑΣΕΠ.
Επειδή
το διάστημα από το 2001 έως 2007 προσχηματικά ονομαζόταν πρόγραμμα απόκτησης
εργασιακής εμπειρίας, ενώ επί της ουσίας ήταν εργασία από την πρώτη ημέρα, οι
Σχολικοί Φύλακες προσέφυγαν στην Ελληνική Δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα και τα τρία
ανώτατα δικαστήρια της χώρας, το Συμβούλιο της Επικρατείας, ο Άρειος Πάγος και
το Ελεγκτικό Συνέδριο, να αποφανθούν ότι το επίδικο χρονικό διάστημα ήταν
εργασία και ότι το αντικείμενο εργασίας ήταν ευκόλως κατανοητό και δεν
απαιτούσε έξι (6) χρόνια εκπαίδευση.
Το
Ελεγκτικό Συνέδριο με την πράξη 72/2015 αποφάνθηκε ότι επειδή το διάστημα 2001
– 2007 ήταν εργασία πρέπει να προσμετρηθεί για την μισθολογική τους εξέλιξη.
Ο
Άρειος Πάγος με την απόφαση 1400/2013 Β2 πολιτικό τμήμα, αλλά και με
πολλές άλλες, επίσης αποφάνθηκε ότι επειδή το διάστημα 2001 – 2007 ήταν εργασία
πρέπει ο δήμος να καταβάλει στους Σχολικούς Φύλακες τις νόμιμες αποδοχές, για
τις ώρες νυχτερινής εργασίας, αργίες και επιδόματα.
Και
τέλος, το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την απόφαση 943/2014 τμήμα Α΄ καθώς και
με την απόφαση 2278/2014 τμήμα Α΄ με αντίδικους το Ι.Κ.Α. (επειδή το Ι.Κ.Α. απορρίπτει τις καταγγελίες των Σχολικών
Φυλάκων) και τους Σχολικούς Φύλακες, αποφάνθηκε ότι επειδή το διάστημα 2001 –
2007 ήταν εργασία πρέπει ο εργοδότης, στην προκειμένη περίπτωση ο δήμος, να
καταβάλει στο Ι.Κ.Α. τις ασφαλιστικές εισφορές που απαιτούνται για να
αναγνωριστούν συνταξιοδοτικά τα έτη 2001 – 2007
στους Σχολικούς Φύλακες.
Ο
μισθός των Σχολικών Φυλάκων το διάστημα από το 2001 μέχρι το 2007, που ήταν στο
πρόγραμμα, ήταν σταθερός στα 746,95 ευρώ, χωρίς συνταξιοδοτική κάλυψη. Μετά το
2007 που μετατράπηκαν οι συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου, ο μισθός τους
εξισώθηκε με τους υπόλοιπους δημοτικούς υπαλλήλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
και αυξήθηκε κατά 47% στα 1100 ευρώ έχοντας πλήρη ασφαλιστική κάλυψη.
Χρησιμοποιώντας την κοινή λογική, αβίαστα εξάγεται το συμπέρασμα ότι η πολιτεία
εκμεταλλευόταν τους Σχολικούς Φύλακες το διάστημα από το 2001 έως 2007.
Ελπίζουμε
ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ως φιλεργατική κυβέρνηση που είναι, θα
αποκαταστήσει την αδικία που έχει γίνει στους Σχολικούς Φύλακες και θα τους
αναγνωρίσει συνταξιοδοτικά τα έτη 2001 - 2007 χωρίς χρηματική επιβάρυνση.
Επίσης,
οι δικαστικές αποφάσεις που οι που δικαιώνουν τους Σχολικούς Φύλακες για την
ασφαλιστική τους τακτοποίηση, υποχρεώνουν τον εκάστοτε δήμο να καταβάλει τις
ασφαλιστικές εισφορές, εκτός όμως από τις ασφαλιστικές εισφορές, του
επιβάλλεται από το Ι.Κ.Α. και ένα υπέρογκο πρόστιμο. Για το λόγο αυτό
προτείνεται η ψήφιση ενός άρθρου που θα αναφέρει τα εξής :
«Εάν
οι υπηρεσίες του Ι.Κ.Α. αποφανθούν ότι πρέπει να καταβληθούν ασφαλιστικές
εισφορές σε συμμετέχοντες σε προγράμματα εργασιακής εμπειρίας που υλοποιήθηκαν
από Ο.Τ.Α. (Δήμους). Καταβάλλονται μόνο οι ασφαλιστικές εισφορές από τους
Ο.Τ.Α. χωρίς πρόστιμο (Πρόσθετη επιβάρυνση εισφορών).
Από
υπάρχουσες οφειλές διαγράφονται τα πρόστιμα.»
Κύριε
Πρόεδρε, θα σας παρακαλούσαμε να προωθήσετε τα δίκαια αιτήματά μας στην Υπουργό
Εργασίας και να επιδιώξετε να τη συναντήσετε ούτως ώστε να αποκατασταθεί η
αδικία που έχει συντελεστεί εις βάρος μας και να μπορέσουμε να απολαύουμε ως
εργαζόμενοι τα ένσημα αυτά.
Ευχαριστούμε
εκ των προτέρων για τις δικές σας ενέργειες.
Με τιμή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου